الأحد، يناير 02، 2011

انا المصري


انا المصري كريم العنصرين مسيحي ويا مسلم ايد واحده مش اتنين
انا المصري بلدى مذكوره فى القرءان محروسه يا مصر فى كل أوان
انا المصري على أرضي كلم الله رسوله وأعطاه الوصايا اللى تصونه
انا المصري من بلاد طيبه فى طيبة شعبها متلاقيش طيبه
انا المصري بن النيل من كبريائة وشموخه اخدت كتير
انا المصري بانى الاهرمات شهدلى العالم باختلاف الثقافات
انا المصري قاهر الهكسوس شعب واحد ما يصيبوش السوس
انا المصري هزمت التتار اللى سفكوا دماء الشعوب انهار

انا المصري سند صلاح الدين وأسألوا عني يوم حطين

انا المصري قهرت الفرنساوية لا بجيوش ولا بسلاح لكن بنبل القضية

انا المصري عفريت الانجليز قاومهم الصبى والست حتى العواجيز

انا المصري أممت القنال وقاومت عدوان الفرنجه الاندال

انا المصري بنيت السد ماهو معدنى الاصيل يبان فى الجد

انا المصري طلعت الذخائر وقلتها بعلو صوتى انا فدا الجزائر

انا المصري وقعت فى النكسة وتانى يوم كنت ببنى الدشمه

انا المصري مذل الصهيونيه وعلى ارضى بطلوا عنجهيه

انا المصري عدو التطرف ومنهجى الوسطيه بدون تكلف

انا المصري بن البلد لشهامتى وجدعنتى قالوا ولد

انا المصري دمى خفيف النكته على لسانى قبل الرغيف

انا المصري معرفش الارهاب بسمع عنه زى سمعى عن الكباب

انا المصري ضد الارهاب
بصمتي

بعقلي

بفكري

بهمسي

بلساني

بقلمي

بكفي

بدراعي

هقاوم

هقاوم

هقاوم

الاوغاد

انا المصري كريم العنصرين مسلم ومسيحي شعب واحد مش شعبين

ليست هناك تعليقات: